Ja, hvad nu hvis de gjorde? Hvor ville det dog vende om og ned på alt. Hvis patienternes eget sted ansatte sygeplejersken direkte og sprang systemmellemmanden over. Mon så ikke også behandlingen i højere grad ville tage udgangspunkt i patientens egne håb og drømme? Og mon ikke der ville komme markant flere jobansøgninger til stillingen? Det, tror jeg nok, der ville. Givet for Det faglige selskab for psykiatriske sygeplejerskers årsmøde i Kolding den 8. juni 2021. Tak til Christina Tuxen for transport.
